woensdag 18 juli 2012

Niet te geloven

Wauw...... na 3 jaar knokken zijn we eindelijk zover dat we onze financiën onder controle hebben.
Natuurlijk hebben we nog steeds 2 hypotheken ( en dat is nog steeds zorgelijk) maar we zijn nu zover dat onze rekeningen helemaal bij zijn en dat er niets meer ligt op dit moment (ik kan het nauwelijks geloven) zoveel stress , verdriet, angst om ons huis te verliezen en dan is het ineens zover.Ik weet het ,het is een dunne lijn maar ik geniet even van het enorme fijne gevoel. We hebben zelfs een buffer( tje) waardoor we ook niet gelijk de stress in schieten.

Ik weet dat onze situatie nog steeds zorgelijk is en onze problemen nog steeds niet voorbij zijn door onze dubbele hypotheek ( er staan in onze oude straat nu 8 huizen te koop :-0 en allemaal voor langere tijd) maar ik loop de hele dag al te stuiteren en heb minimaal 3 maal mijn saldo bekeken op internet en de spaarrekening( hoe raar kan je zijn).

Met andere woorden wij zijn erg blij!!!! maar gaan gewoon door want we moeten een hogere buffer krijgen ( als zekerheid voor het huis en er hoeft maar iets te gebeuren en we zijn weer uit balans)
Dus we blijven , goed budgetteren, zuinig inkopen, niet teveel uitgeven, advertenties lezen , bijbaan houden, verkopen op MP en alle anderen dingen die we doen om ervoor te zorgen dat we verder kunnen met ons leven.

Want de vlag gaat pas echt uit als we ons huis hebben verkocht.......................

6 opmerkingen:

  1. Natuurlijk is dat even genieten, volhouden zo en 'k hoop dat je oude huis snel verkocht gaat worden,
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat lijkt me een felicitatie waard! Ik vind het echt heel erg knap van jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dan heb je toch al aardig wat bereikt! Als alle geld dat je gebruikt hebt om achterstand in te halen nu integraal naar je buffertje kan, is die binnen de korste keren gevuld! Stel je voor aan welk tempo je kan gaan aflossen eens je andere huis verkocht is zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk voor jullie! Ik ken het gevoel wel. Niet hetzelfde meegemaakt, maar er zijn meer omstandigheden waarom het financieel ineens heel anders kan gaan natuurlijk;) geniet maar van dit gevoel, het houdt het heel lang vast:)

    BeantwoordenVerwijderen