vrijdag 10 januari 2014

Koken

Deze week hebben we de voorraadkast gebruikt om de kosten van het boodschappenbudget te drukken.Het is goed gelukt, we hebben heerlijk afwisselend  en gezond gegeten en waren deze week niet zoveel geld kwijt aan boodschappen. Heerlijk om zo het nieuwe jaar te starten.

Natuurlijk moesten we wel verse producten kopen maar verder kwam alles uit de voorraad kast. Ik kijk in deze tijd altijd  goed de reclames na en koop dan af en toe wel wat extra. Vooral wasmiddel, shampoo, schoonmaakspullen maar ook etenswaar bijvoorbeeld rijst , pasta e.d. die ik wat langer kan bewaren en nu goedkoper kan inkopen dan normaal ( alles moet wel minimaal 50% zijn afgeprijsd dus veel  1+1 gratis) Ik heb 2 grote voorraadkasten en die vul ik regelmatig aan. Ik zet wel alles op volgorde van houdbaarheid, dat deed ik vroeger niet altijd  en dan ging er weleens wat mis en dat is natuurlijk zonde van het geld.

Tegenwoordig koken mijn man en ik altijd samen gedurende de week. We bekijken vooraf de week ,onze agenda en plannen daarna het menu, vaak koken we op zondag 2 maaltijden zodat het eten  voor de volgende dag ook al klaar is. Ik kan wel goed koken maar ben niet echt dol om te koken, mijn man kan ook goed koken dus doen we het afwisselend gedurende de week/. Doordat 1 van onze kinderen topsport doet , en de andere kinderen ook sporten zijn we vaak bezig met brengen en halen in de avond  Door soms extra maaltijden te koken geen het extra rust om op tijd te kunnen eten. Is 1 van ons later door werk of files ( we wonen in de randstad dus dat komt regelmatig voor) dan kan de ander toch gewoon met de kinderen aan tafel eten.

Dit weekend hebben we een kinderverjaardag en doe ik wat vrijwilligerswerk , dus er is nog genoeg  tijd om lekker rustig te genieten van  de dagen . Onze buurman kwam vandaag een aantal spelletjes brengen voor de kinderen. Hij had de zolder opgeruimd en zijn kinderen zijn al lang de deur uit, onze kinderen waren er heel blij mee. We gaan dus dit weekend spelletjes  spelen, verder moet ik nog leren want ik heb in februari examens  en hoop mijn  eerste deel van mijn opleiding dan af te ronden.

Ik wens jullie allemaal een fijn weekend ,geniet ervan!

groetjes Annelieya







1 opmerking: