zaterdag 23 juni 2012

Knoop doorgehakt

Ik heb gisteren toch een paar knopen doorgehakt. Allereerst heb ik lang gesproken met mijn tussenpersoon over alle lopende verzekeringen. In het verleden hebben wij er nogal wat afgesloten en dat was toen prima maar nu is de situatie anders ( kijk ik er daarnaast ook anders tegenaan, verzekeren is goed maar overal waar te voor staat is teveel, mijn moeder zou nu gelijk zeggen behalve tevreden :-)) Dus gisteravond met mijn man de knoop door gehakt. Mede doordat we op dit moment  meer inleggen dan er jaarlijks wordt bijgeschreven. (Jaarresultaat is al 2 jaar negatief)
Wij stoppen met 3 verzekeringen  ( waren levensloop verzekeringen)laten het geld uitkeren en zetten dat op een spaarrekening.Besparing per maand 105 euro en wij zetten het geld gelijk op een spaarrekening. We hebben daarnaast dan nog voldoende verzekeringen over om studiegeld voor de kinderen, extra pensioen e.d. op te bouwen en daarnaast natuurlijk de gebruikelijke verzekeringen

Dat was 1, daarnaast zijn we druk bezig om te kijken of we gaan wisselen van gas/licht leverancier.
Op dit moment hebben we Eneco, daar heb ik gisteren contact mee gehad maar kwam ik niet ver mee , gaf alleen aan dat ik ongeveer hetzelfde zou blijven betalen dus dat schiet niet echt op. Ik heb de laatste keer het contract 3 jaar vastgezet en per oktober is het contract klaar. Ik wil alleen maar groene producten ( zowel gas als stroom). Ik heb op dit moment 2 alternatieven greenchoice  of het initiatief van de Consumentenbond (energiedirect  of NLe), ik heb mij ingeschreven dus wacht op een aanbod.

Dat was 2 , toen gingen we verder met  internet/bellen/tv. Op dit moment hebben we een combinatie  we nemen internet + bellen af van KPN en digitenne voor de TV. We hebben gekeken of we beter uit zijn met een totaal pakket maar dat is niet zo. Wij hebben meer dan 1 televisie en dan moet je weer extra kosten maken voor een extra aansluiting . Op  dit moment is de oude combinatie dus het goedkoopst.Ik heb 1 alternatief gezien ( UPC) maar ik ben niet zo gecharmeerd van dit bedrijf dus op dit moment blijf ik nog even bij de huidige situatie.

Phuhhh, dat was heel wat uitzoekwerk maar ik ben trots op mijzelf dat ik het uiteindelijk nu toch gedaan heb , scheelt mij vanaf volgende maand in elk geval 105 euro in de maand.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten