dinsdag 5 juni 2012

Minimaliseren

Wij hebben een druk gezin en huisdieren dus het is al snel vol. Ik erger mij dan aan de rommel en wordt daar ook onrustig van.Ik ben sinds enige tijd  begonnen om alle overbodige spullen weg te doen.
Ik maak daarin 3 selecties :
  • Verkopen op marktplaats  ( levert vaak toch weer wat op) 
  • naar familie/vrienden of kringloop
  • weggooien
Het opruimen gaat langzaam maar ik kan wel erg van genieten als er weer een deel rommelvrij is.Ik merk ook dat een opgeruimd huis een opgeruimd hoofd is. Je hoeft je er niet meer druk om te maken en het scheelt in tijd, minder op te ruimen en schoon te maken ( je hebt immers minder in je huis)

Sommige dingen die ik jaren geleden heb gekocht zou ik nu nooit meer kopen omdat ik anders ben gaan denken en leven. Denk aan luxe apparaten, tijdschriften, veel boeken,  gadgets. Ik koop spullen 2e hands of krijg het van familie/vrienden (bijvoorbeeld kinderkleding ) en daar word ik erg blij van.


3 opmerkingen:

  1. Hallo Annelieya,

    Heel veel succes bij het besparen en consuminderen! Voor het opruimen: heb je 'Een kastje per dag' al eens bezocht? Erg inspirerend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke blog heb je. Ik zie dat je nog niet zo lang bezig bent. Ik zal je in mijn leeslijst zetten, zo krijg je misschien wat extra bezoekers....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben via Spaarcentje uit nieuwsgierigheid bij jou terecht gekomen. Knap, zoals jullie het doen en niet bij de pakken neer gaan zitten. Veel succes met je blog.
    groetjes, hanna

    BeantwoordenVerwijderen