donderdag 20 december 2012

Geld weer binnen en 2012

Totaal onverwacht stonden vandaag beide salarissen al op de rekening.Ik had er nog geen rekening mee gehouden omdat we normaal later betaald krijgen.Het is en blijft altijd "even "genieten van die gevulde rekeningen maar dat is meestal snel over nadat alle rekeningen zijn geschreven maar voor nu voelt het goed.
Ik heb alvast gelijk een  kerstbijdrage gestort aan consuminderhuis parkstad .Wat een goed initiatief , wat mij betreft mogen er meer consuminderhuizen komen.

Maar terug naar de rekeningen deze maand,nadat ik alle rekeningen heb geschreven hoop ik nog wat over te houden in januari. Ik heb zoals van de week al aangegeven de basisartikelen voor persoonlijke verzorging in huis en zal daarnaast hopelijk in januari nog wat mooie aanbiedingen tegen komen. Ik ga van de week ook even mijn doelen voor 2013 voor mezelf op schrijven .Ik ben iemand die dol is op doelen ( en lijstjes maken)
natuurlijk haal ik ze niet allemaal maar ik ben al blij met de doelen die ik wel haal. 2012 is alweer bijna voor bij en daarom daarvan ook een lijstje

Mijn  successen voor mij persoonlijk van dit jaar waren :


  • Een paar uur ouderschapsverlof genomen waardoor ons gezin beter draait ( en ik minder kinderopvang nodig heb en dat  voor een workaholic en ik geniet ervan)
  • Rekeningen kunnen betalen.
  • Mijn krediet vanaf augustus ruim 2000 euro verlaagt ( zonder weer op te nemen, hoera!)
  • Mijn blog, schrijven brengt zoveel rust in mijn hoofd en ik geniet van de blogs van mijn collega's
  • Al mijn kleine overwinningen op het gebied van consuminderen van theezakjes vaker gebruiken tot woekerpolissen omzetten.
  • Minimaal 25 dozen spullen weggebracht naar de kringloop en daarnaast veel verkocht via MP, o.a. veel boeken, speelgoed, kleding maar ook servies, munten en nog veel meer.....waardoor er meer rust en ruimte in huis en mijn hoofd kwam. Ook al vinden mensen het bij mij altijd opgeruimd, voor mij was het nog teveel. Zeker met een groot en druk huishouden met mensen en dieren.
  • En heel gewoon genoten van man, de kinderen, familie en vrienden, ik ben een heel gelukkig mens en voel mij rijk en dat is het allerbelangrijkste...........................





2 opmerkingen:

  1. Veel bereikt dus! Vooral van die 25 dozen ben ik onder de indruk. Wat een boel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig en tevreden zijn is het allerbelangrijkste in het leven.
    En hartstikke goed van jou zoals je het nu doet. Hopelijk komt er een tijd dat je één hypotheek minder hebt. Ik duim voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen