zaterdag 12 januari 2013

In 1 klap wakker

Ik ben altijd al een ochtendmens, maar vanmorgen was ik in 1 klap wakker. Ik zag ineens allerlei beren op de weg voor de komende week en mijn gedachten sloegen op hol. Dat kwam omdat ineens gisteren het plan nog moest worden aangepast omdat 1 van de werkzaamheden in ons huis op een ander tijdstip ging plaatsvinden waardoor onze hele planning in de soep loopt en we weer dingen moeten regelen. Bijvoorbeeld zou een vloerlegger het leuk vind om die hele dag een grote (soms intimiderende)  hond naast hem te hebben zitten of moet onze hond toch nog even 1 dag extra naar het dierenpension ( haha)

In ons geval wordt zoveel de woonkamer als de keuken voorzien van een nieuwe vloer omdat het in elkaar overloopt en hebben we een wenteltrap , waardoor we geen grote meubelstukken naar boven kunnen brengen. Dus een deel blijft beneden staan.

Natuurlijk heb ik ook deze week 1 vergadering s'avonds die ik niet kan afzeggen, moet ik 1 avond cursus doen ( die ik niet kan afzeggen) dus alles valt weer eens samen. Het is niet anders en alles valt met wat regelwerk vanzelf  wel weer in elkaar maar vanmorgen overviel het mij ineens. Ik zal maar gewoon bij stap 1 beginnen en dan volgt de rest deze week vanzelf wel......

En nu ga ik alvast maar boeken inpakken, heb ik dat alvast gedaan :-)

Wat betreft mijn trektocht langs alle aanbiedingen deze maand, ( ik ben trouwens blij dat ik daar wat geld voor apart had gelegd, dan gaat het niet van de normale rekening) Ik ga niet iedere winkel af maar beperkt mij tot 2 supermarkten bij mij in de buurt en 2 drogisten. Ik houd in een excelsheet bij wat ik heb gekocht en wat mijn korting is. En ik wordt er wel blij van, ik heb op dit moment al veel voordeel. En dat is puur ( het verschil van de normale prijs en de prijs die ik nu met korting moest betalen)  Voor alle duidelijkheid ik koop alleen maar de artikelen die ik dagelijks gebruik, geen pakjes/zakjes die ik niet gebruik maar echt onze vaste houdbare producten  aan boodschappen, huishoudelijke producten,persoonlijke verzorging.Ik heb nu dus bijvoorbeeld voor ongeveer een 6 maanden shampoo, tandpasta,  batterijen, boter, en vele andere producten tegen een leuke prijs ( de korting moet minimaal 2 halen =1 betalen zijn) Om te voorkomen dat ik iets over het hoofd zie en moet weggooien staat alles op volgorde van houdbaarheidsdatum in overzichtelijke kasten ( dat heb ik maar even grondig aangepakt omdat ik niets wil hoeven weggooien daar heb ik echt een hekel aan.) Natuurlijk zakt mijn dagelijkse boodschappenlijst  ook met deze voorraad en dat is ook de bedoeling , ik heb deze producten gewoon nodig  maar probeer ze alleen nu groter in de kopen omdat ze nu een stuk goedkoper te zijn.




1 opmerking:

  1. zo ben ik er ook mee begonnen pasgeleden.
    ik koop ook alleen 2 halen een betalen.
    maar ik heb per week 5,00 euro voor extra boodschappen, en heb dus net extra calve pindakaas gekocht.
    en wat zien ik....... deze week bij ah .
    2 calve pindakaas halen 1 betalen.
    Dat schiet dus niet op.

    BeantwoordenVerwijderen