zaterdag 1 juni 2013

Vakantiegeld weer binnen

Het vakantiegeld is vorige week weer binnen gekomen en wij hebben het gelijk op onze spaarrekening gezet.
Dat bouwt de buffer weer een beetje op. Er was dit keer een uitzondering , ons oudste kind heeft nodig een grote fiets nodig en die betalen we wel van het vakantiegeld Omdat we zuinig moeten leven en erg soms toch nog een onverwachte rekening komt is het toch altijd prettig om een buffer te hebben.Ik wil hem graag verder opbouwen maar dat is toch lastig omdat we na het betalen van de hypotheken en de rekeningen  niet zo heel veel meer over hebben. Ik probeer wel elke keer weer wat weg te zetten. Ik spaar ook nog steeds trouw voor onze kinderen het gaat met kleine stapjes maar ze zijn nog jong dus ik kan er nog even lekker mee doorgaan.Ik doe het met kleine stapjes dan merk ik het niet zo erg.

Wij hebben ons eetpatroon verandert en dat merk ik ook  aan onze uitgaven. Ik besteed veel minder bij de supermarkt ( logisch want ik gebruik nauwelijks pakjes en zakjes en wij snoepen weinig en eten ook haast geen brood meer en als we wel brood eten  bakken we alles zelf) Wij geven wel weer meer uit bij de slager ( alleen biologisch) en de visboer, groenteboer ( zoveel mogelijk biologisch) en kopen daarnaast noten. Dus het verschuift een beetje.We voelen ons bij het nieuwe patroon erg goed en ik heb genoeg energie, natuurlijk protesteert mijn lichaam weleens ( hmmm  ik bedoel mijn geest ( haha) als ik langs de bakker loop en al die lekkere dingen zie  maar ik doe het niet meer.Ik weet dat ik dan weer een terugval krijg en dat wil ik niet.

Gezond leven kost zeker zoveel als niet gezond leven ( wellicht nog iets meer) , je gebruikt alleen betere voedingsstoffen voor je lichaam.


Ik wens jullie een fijn weekend!

Groetjes Annelieya

Geen opmerkingen:

Een reactie posten