maandag 28 mei 2012

Dol op mijn kippen

Wij wonen dan wel in de stad maar hebben wel kippen in onze tuin, het zijn 4 dames. Onze oudste kip ( kriel) is al ruim 10 jaar oud , 1 kip is ondertussen 7 jaar en 2 dames zijn afgelopen zomer geboren. De 3 jongste dames zijn grote Brahma's, dit kippenras is erg lief  en vliegt niet ( daar zijn ze te zwaar voor) Vandaag hebben we het kippenhok  lekker schoongemaakt terwijl de dames rondliepen in de tuin. Ik heb wel even mijn aardbeienplanten en kruidenpotten vooraf veiliggesteld, niets ontgaat namelijk onze dames.

Ik ben dol op mijn kippen, elke ochtend staan ze mij al op de wachten om te kijken wat ik voor ze meebreng. Ik probeer ze zo gevarieerd mogelijk te laten eten. Dus gemengd graan, mais, groenvoer maar ook  fruit. Ik heb in huis een aparte bak staan waar alle schillen van het fruit  e.d. in gaan ( geen aardappel .banaan of kiwi ) zodat ook de laatste restjes schoon opgaan. Vandaag hadden we 3 eieren in het nachthok liggen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten