zondag 27 mei 2012

Tic met geld

Ik heb altijd al een tic met geld gehad, ik heb de gewoonte om altijd kleingeld af te romen uit mijn portemonnee( en ook het kleingeld van mijn man) en in een afgesloten spaarpot te stoppen. Ik doe hetzelfde als er wat geld overblijft van het huishoudbudget of  bij de verkopen op MP maar dan de briefjes van 5 of 10 euro. De briefjes stopt ik in een aparte pot.

Zo heb ik altijd een potje voor onvoorziene uitgaven en daar ben ik erg blij mee. Omdat je het met kleine beetjes opspaart ( en je het dan niet mist) loopt het toch lekker op. Zijn er dan onverwachte  uitgaven ,bijvoorbeeld dierenarts of reparatie in huis dan is het niet gelijk een probleem.Het gaat natuurlijk om kleine bedragen maar toch erg fijn.Verder zet ik bij binnenkomst van mijn salaris altijd eerst een  bedrag ( 225 euro) op een aparte internetrekening. Heb ik het die maand niet nodig dan blijft het staan op die spaarrekening. Het ik het toch nodig dan kan ik het via internet zo weer op mijn salarisrekening zetten, ongemerkt staat er soms dan toch meer op dan je denkt.

En waar ik het meest blij mee ben, een aantal jaar geleden  las ik bij een andere consuminderblog de tip om de kinderbijslag op een andere aparte rekening binnen te laten komen.Ik heb dat toen gedaan en voor mij werkt dat nog steeds heel erg goed. Ik koop van de kinderbijslag de kleding van onze kinderen, is het niet op dan blijft het staan op die rekening tot een volgende aankoop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten