zondag 15 juli 2012

Alles groen

Ik heb nu wel definitief de knoop doorgehakt, ik ga voor nog meer groen. Dat betekent dat ik van energiemaatschappij ga wisselen, ik wil dit keer in elk geval groene stroom ( had ik al) maar ook groen gas. Voor mij een grote stap want als ik tevreden ben blijf ik eigenlijk altijd bij de huidige leverancier  maar ik ga nu toch veranderen....
Dat heeft mijn huidige energiemaatschappij ( eneco) ondertussen ook een beetje aan zichzelf te danken.Ik heb 2 x telefonisch contact opgenomen omdat ik wilde weten wat de nieuwe prijzen waren voor mijn contractverlenging, 2 x kreeg ik een vaag antwoord zonder concrete prijzen, ik heb daarna nog een emailverzoek ingevuld met verzoek contact op te nemen over nieuw contract en nog steeds geen contact.... dat heeft mij wel over de streep getrokken en daarnaast heb ik als ik overstap nu een voordeel van 190 euro op jaarbasis o.b.v. mijn verbruik ( en dat is geen actieprijs )

Verder ben ik bezig om een  lader van mijn laptop en laders voor de mobiele telefoons aan te schaffen op zonneenergie. Het is wellicht een druppel op een gloeiende plaat ,maar zonnepanelen kan ik mij op dit moment ( nog) niet permitteren.


2 opmerkingen:

  1. Hoe heb jij gekeken voor overstappen? Wij zitten nu bij Essent en daar ben ik niet tevreden over (alles werkt wel, maar de prijzen gaan alleen maar omhoog en ze doen nooit iets voor vaste klanten), dus ik wil ook graag overstappen en overwoog o.a. GreenChoice.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb gekeken via de website van de consumentenbond en via easyswitch.
      Ik wil via easyswitch wisselen van energiemaatschappij naar greenchoice en betaal dan voor 1 jaar vast (zowel groene stroom als gas)dan 2219,23 , nu betaal ik 2580 en heb ik helaas nog grijs gas. Greenchoice heeft van de consumentenbond een 8,3 in de test gekregen.
      Helaas kan ik pas 1 augustus mij aanmelden via easyswitch want het kan maar 2 maanden van tovoren dus ik moet even geduld hebben. Misschien zijn dan de prijzen anders maar dat check ik dan nogmaals.

      Verwijderen