donderdag 16 augustus 2012

Weer aan de slag

Weer aan de slag gegaan vandaag en dat brengt ook weer structuur in de dag.Ik ben dol op mij mijn werk en ga eigenlijk elke dag met plezier naar mijn werk.Ik heb afwisselend werk en ben daarnaast vrij zelfstandig en kan zelf mijn beslissingen maken en dat is precies wat bij mij past. Ik weet van tevoren nooit wat er op een dag aan werk ligt omdat er regelmatig iets met spoed tussenkomt. Vroeger was ik  wel een  workaholic  tegenwoordig is er een goede balans tussen werk en privé.

Ik heb dus geboft maar ik las van de week een artikel dat er veel mensen zijn die eigenlijk helemaal niet doen wat ze leuk vinden maar blijven zitten omdat ze het geld nodig hebben en daar later toch  vaak spijt van krijgen. Mensen hebben ook vaak geen spijt van de dingen die ze hebben gedaan, maar meestal van de dingen die ze niet hebben gedaan.

Mijn ervaring is dat als je doet wat je leuk vindt je minder kans hebt op uitval door stress of andere klachten.Daarnaast zit je ook lekkerder in je vel als je met plezier naar je werk gaat en dat heeft ook weer effect op je privéleven. Niets is vervelender als elke ochtend  met tegenzin naar je werk gaan.

In deze tijd van economische crisis is het beeld dat mensen niet willen veranderen van baan uit angst om hun zekerheden op te geven en dat is logisch. Maar de verwachting is wel dat als er zo meteen sprake van herstel is mensen gaan veranderen van baan.

Hoe zit dit met jullie? Heb je een baan waar je blij van wordt of wil je liever wat anders?






7 opmerkingen:

  1. Ik doe gelukkig werk wat ik erg leuk vind.
    Ik ga ook met plezier naar mijn werk, lijkt me verschrikkelijk om iets te doen wat je eigenlijk helemaal niet leuk vind.
    Maar ik denk dat je in deze tijd blij moet zijn met wat je heb.
    Het valt niet mee wat anders te vinden, merk het aan mijn vriend. sinds 4 maanden werkeloos en continu aan het solliciteren, helaas tot nu toe zonder succes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn takenpakket is erg leuk en doe ik met plezier, helaas is de werkomgeving een stuk minder. Erg onrustig vanwege alsmaar durende reorganisatie waardoor de sfeer en onderlinge bereidheid even bij elkaar bij te springen diepbedroevend is. Gelukkig veel contacten met collega's van andere locaties en dat maakt veel goed.

    Momenteel heb ik er dus veel 'last' van maar baan-switch op dit moment waarschijnlijk niet verstandig en hoop snel op betere tijden ... of bij de huidige werkgever ... of op de arbeidsmarkt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wil liever wat anders. Tegelijkertijd bof ik dat ik werk heb, maar ik blijf solliciteren totdat ik mijn plekje heb gevonden. Daarvoor wil ik zelfs wel wat salaris inleveren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik weet hoe het is om in een baan te zitten waar je je niet helemaal happy voelt en die veel te stressvol is, weet ook hoe het is om werkloos thuis te zitten en te moeten solliciteren, en ik ben nu dolblij met mijn kleine leuke vaste baan gecombineerd met freelancewerk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind mijn werk zeker niet altijd leuk om te doen, maar het grote voordeel is wel dat ik voor mezelf werk en daarbij wel de vrijheid heb (meestal) die ik ook echt wel nodig heb. Bovendien kan ik er mijn brood mee verdienen, dat vind ik ook belangrijk. Dus ik probeer mijn werk zoveel mogelijk leuk te houden (merk dat het helpt als ik mezelf niet zo opjaag en niet te erg tegen deadlines aan werk) en probeer daarnaast de leuke dingen ook uit andere vlakken te halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb werk dat ik met heel veel plezier doe, al zijn er dagen dat ik even geen zin heb. Als ik eenmaal weer aan het werk ben geniet ik altijd weer.
    Ook manlief doet werk wat hij heel leuk vind. Dat is erg prettig voor de sfeer in huis: in zijn vorige baan had hij veel minder plezier en het verschil (in humeur)is goed te merken.

    WG

    BeantwoordenVerwijderen