dinsdag 30 oktober 2012

Omgaan met tegenslag

Ik las net de blog van Spaarcentje en ze heeft helemaal gelijk. Op dit moment kan het snel gaan van luxe leven naar armoede. En dat is zuur en vervelend en ik weet er alles van,MAAR er is echt maar 1 manier om te op te lossen.

Haal diep adem, stroop je mouwen op, aan de slag en vooral niet omkijken naar het verleden.
Denk niet zij kan makkelijk praten, ik heb het gedaan en heb zelf ondervonden dat je met tranen ,klagen, zeuren over het verleden het niet redt.

Het verleden is namelijk geweest en de toekomst kan je nog veranderen.Als je nu in de problemen bent gekomen of komt zet alles op alles om ervoor te zorgen dat je je hoofd boven water houdt. En dat betekent moeilijke keuzes maken, kritisch kijken naar alle uitgaven, zuinig leven ,weinig luxe ( bepaal zelf  of er 1 ding is waar je echt niet zonder kan, als je dat in ere houdt voel je je een stuk minder zielig) extra inkomsten genereren  en blijf creatief in het verzinnen van nieuwe oplossingen.

En het belangrijkste geniet van het leven dan zie je alles toch een beetje zonniger.

Groetjes Annelieya

p.s. hierbij mijn 2 keuzes van luxe waar ik nog steeds vrolijk van word, bloemen en boeken.




6 opmerkingen:

  1. hey, wat een sterke vrouw ben jij, ook ik heb een tijd gehad dat ik geen dubbeltje te makken had, enne je hebt helemaal gelijk, bloemen moet ik niet schrappen, geniet ervan , en dat lukt jou , liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn luxe is.. Douwe Egberts koffie en zo af en toe een bosche bol bij de AH vandaan ( wel met 35% korting)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oja dat is een goeie om één of twee dingen te bedenken waar je absoluut niet op wilt inleveren
    dat maakt dat je het kan aanvoelen als een bewuste keuze om zuinig te leven voor hetgeen je je wel wil veroorloven

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben het helemaal met je eens. Wij gaan graag naar het theater en deze winter zelfs samen met de kinderen. Daar worden wij vrolijk van en niet meer van een avond stappen met de prijs van 2,10 per pilsje. Ik krijg slechte zin van het vele geld dat je kwijt bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben het heel erg met je eens. Ik heb ook een pasr zware jaren achter de rug en ben nog wekelijks in een academisch ziekenhuis te vinden. Mijn gezondheidsproblemen hebben ook invloed op mijn financien. Van onbezorgd naar keuzes moeten maken. Maar elke dag is er wel weer iets om van te genieten: een mooi boek uit de bibliotheek, de zwanenfamilie in het park. Ik heb het hele jaar geroepen : van klagen wordt niemand beter! En dat geldt dus ook voor geld!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Boeken....kledingwinkels, hebbedingen doet me weinig tot niks. Maar boeken..
    Gelukkig kan ik van een stapel boeken vanuit de bibliotheek, leen heel gulzig, heel blij worden.

    Is een vierkante meter snijbloementuintje geen goed idee? dubbel lol, zaaien, uit zien komen en wilde boeket plukken?

    Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen