donderdag 13 december 2012

Voedselbank

Vandaag boodschappen gedaan, bij de supermarkt  stond een stand van de voedselbank. Zij zamelen de komende dagen eten in in verband met de kerst. Rijst, macaroni en andere houdbare dingen waren van harte welkom de komende kerst. Omdat ik toch boodschappen aan het doen was heb ik gelijk wat houdbare producten voor de voedselbank gekocht en afgegeven.

Het is helaas noodzakelijk dat de voedselbank bestaat, hier in de randstad zijn er erg veel mensen die moeilijk zonder  het pakket van de voedselbank kunnen omdat ze geen of nauwelijks geld hebben om eten te kopen. Dus alle beetjes helpen. Er stond gelukkig al aardig wat dozen met voedsel en ik hoop dat ze iedereen die het nodig heeft weer kunnen voorzien van een  pakket. Ook de voedselbank heeft last van de crisis ,ze ontvangen minder voedsel en hebben meer moeite om iedereen elke week te voorzien.Hierdoor ontstaan er nu  nieuwe initiatieven zoals deze actie in mijn supermarkt.



11 opmerkingen:

  1. Dat is bij ons ook al een paar keer gebeurd,een inzamelpunt in de supermarkt. Je kunt ook geld overmaken naar de plaatselijke voedselbank.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goede actie van die voedselbank! (en van jou door wat extra te kopen).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat heb je toch een groot hart, houden zo , geniet ervan , liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goede actie, ik zal eens kijken of ze dat hier ook hebben! Het is triest dat er zoveel gebruik van gemaakt moet worden, dat er al lange wachtlijsten zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed zeg! Ik vind de voedselbank een prachtige uitvinding.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat je wat voor ze gekocht hebt! Hier in de buurt ben ik het nog niet tegen gekomen... (de dichtstbijzijnde voedselbanken schijnen helemaal in Ede en Tiel te zitten) maar ze hebben inderdaad heel hard spullen nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het altijd hele goede initiatieven. Ik heb het ook niet breed momenteel maar als ze er staan dan zal ik zeker een bijdrage leveren.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier gebeurt het al een paar jaar bij verschillende supermarkten, ikzelf heb het nu 3x meegemaakt en geef dan ook elke keer wat. Voor een euro kun je dan al rijst, macaroni en koffiefilters geven bijv. Dus als ze er weer staan zal ik er weer aan mee doen.

    groetjes,
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. dit soort acties vind ik dus echt top ,want je weet dat wat je geeft ook echt bij de mensen komt en dat je geen geld geeft waarvan topsalarissen aan managers betaald worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De meeste boodschappen doe ik bij de lidl, als ik iets bij albertheyn koop, dan neem ik ook zegeltjes. een volle kaart stuur ik naar de voedselbank in Rotterdam.

    BeantwoordenVerwijderen