zaterdag 26 mei 2012

Nog meer bezuinigen

Met het oog op de maatregelen van het lenteakkoord ,ben ik weer kritisch aan het kijken waar ik nog meer op kan bezuinigingen.Ik heb ooit een overzicht gemaakt met alle inkomsten en uitgaven die we hebben en al dit uitgaven berekend op maandbasis. Ik weet dus precies wat ik uitgeef. Bij grote veranderingen werk ik het bij. In de loop van de afgelopen jaren heb ik gemerkt dat het een proces is dat altijd door blijft gaan. Je kijkt kritisch wat je kan missen, abonnementen, uitjes, de krant , sportschool en lost het op een andere manier op. Dit heb ik al meerdere keren gedaan en soms heb je het gevoel dat er geen rek in zit maar ik heb er toch weer een paar gevonden.
  • De voorschoolse opvang opgezegd Scheelt weer 50 euro in de maand
  • 1x per week boodschappen doen ( doen we  eigenlijk altijd al maar we smokkelde door af en toe toch nog wat bij te halen) nu geldt op=op
  • Goed al het voedsel opmaken en proberen niets te laten beschimmelen.Gelukkig heb ik ook kippen die ik restjes kan geven.
  • Weer extra advertenties zetten op MP, de laatste maand leverde dat weer 85 euro op ( ook ik ben bezig om te minimaliseren op spullen in huis)
  • Kritisch zijn met autorijden, ik heb deze week meer gefietst. Ik heb de auto nodig voor mijn werk maar probeer vaker de fiets te pakken als normaal.
Ik ben  daarnaast ook altijd bezig met manieren om mijn inkomen te vergroten

  • Overbodige spullen verkopen via MP
  • Euroclix
  • Meedoen aan spaaracties ( deed ik vroeger nooit ,of ik was de spaarkaart weer kwijt:-) Tegenwoordig ga ik daar secuur mee om, stempels van de schoenenwinkel, levert mij uiteindelijk weer 25 euro korting op, bij de dierenwinkel 5 euro, het zijn kleine bedragen maar de stempels krijg ik gratis bij mijn aankopen dus waarom niet. 
Ik moet toegeven dat hoe langer je ermee bezig bent, je er steeds handiger in wordt en het ook echt leuk is.Ik wil gewoon zo zuinig mogelijk leven zodat ik vaste lasten en rekeningen kan betalen, een buffer kan opbouwen en daarnaast maar het allerbelangrijkste kan genieten van diegene die mij lief zijn.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten