maandag 23 september 2013

Heerlijk weekend en budget

Wat hebben een fijn weekend gehad, lekker veel buiten geweest ,geen afspraken en verplichtingen dus echt super. Vanaf vandaag gaan we weer extra strak budgetteren ,door mijn opleiding en wat extra kosten letten we extra goed op onze uitgaven. De buffer moet weer groeien.

Hoe pakken we dat qua voeding  op?

  • Alleen de noodzakelijke boodschappen halen.
  • Menu zo maken dat ik zowel de voorraad gebruik als verse producten. 
  • Maaltijden vooruit koken en 1 deel die dag opeten en 2e deel in de vriezer voor een andere keer.
  • Fruit en groente kopen in de aanbieding ( geldt ook voor vlees) maar wel alles zoveel mogelijk biologisch.
  • Niet teveel houdbare producten tegelijkertijd kopen , maar halverwege de week even nog nieuw halen. dat voorkomt dat je iets weg moeten gooien.

Verder kopen we zo min mogelijk kleding en schoeisel , wat noodzakelijk is kopen we natuurlijk wel.
Daarnaast kopen we geen extra spullen en maak ik nu eerst zoveel mogelijk mijn voorraadkast leeg ( diksap, ,waspoeder, shampoo e.d. )heb ik altijd ruim op voorraad staan en meestal gekocht als aanbieding 2 halen =1 betalen) Ook hier zoek ik zoveel mogelijk de "biologische" producten op.

De enige grotere uitgave die ik nog ga doen is  nieuwe omheining kopen voor de ren van  het kippenhok en daarna blijft de knip erop . De enige uitzondering hierop is Sinterklaas, als ik iets zie waarvan ik weet dat 1 van de kinderen het graag wil hebben koop ik dat alvast zo spreid ik de uitgaven over de komende maanden. Verder zijn bijna al onze kinderen jarig de komende maanden dus dat kost ook altijd nog iets extra maar daarmee heb ik in mijn budget al rekening gehouden.Dit komt tenslotte elk jaar terug.


Groetjes Annelieya


5 opmerkingen: