maandag 9 juli 2012

Boek Hypotheek VRIJ !

Geïnspireerd door "Spaarcentje" ben ik op marktplaats op zoek gegaan naar het boek Hypotheek Vrij.
Ik had er vorige week 1 gevonden en afgelopen zaterdag is het boek binnengekomen.
Wat een leuk ( maar ook grappig boek) maar natuurlijk ook handig boek. Het is op een leuke manier geschreven waardoor ik met een glimlach op de bank zat tijdens het lezen.

Wat te denken van de volgende tip: Leef alsof je werkeloos bent.Probeer van 70% van je inkomen rond te komen.In China schijnen is het niet ongebruikelijk dan mensen 40 tot 50% van hun  netto inkomen , niet alleen voor hun oude dag maar ook voor de studie van hun kinderen. Het zet je wel aan het denken.

Ik kan mij voorstellen dat het niet voor iedereen haalbaar is, maar ik kreeg wel allerlei ideeën en daar is dit boek ook voor bedoelt om mensen aan het denken te zetten en wakker te schudden.Ik heb het boek nog niet uit maar dat gaat zeker deze week gebeuren.

Echt een aanrader ,dank je wel voor de tip spaarcentje ( en Gerhard  Hormann voor het inspirerende boek:-)

5 opmerkingen:

  1. Ik had er ook al even voor op MP gekeken, maar vond ze daar nog wat te duur, dus ik wacht nog even tot hij in de bieb is of goedkoper wordt, lijkt me ook een leuk en inspirerend boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb hem ook! Overal gezocht maar uiteindelijk gewoon in de boekhandel gekocht voor 14,95, goedkoper kon ik hem niet vinden en zo had ik geen verzendkosten.
    Erg leuk geschreven en heel inspirerend! Wij gaan nu ook eens kijken of we naar die 70% kunnen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb het boek ook en vind het zeer inspirerend om te lezen:) Ik was laatst bij een boekhandel om een gratis krant op te halen en zag ik de boeken liggen. De volgende dag kon ik nog een krant ophalen en ik zag dat er 3 van waren verkocht, het leeft kennelijk steeds meer onder de mensen. Die 30% om te besparen gaan wij niet halen, zeker momenteel niet met 1 inkomen. Wat dat betreft gaat hij er wel heel erg vanuit dat mensen vrijwel altijd een dubbel inkomen hebben, maar toch blijft het een positief en leuk boek waar je wat van op kan steken:) Ik hoop niet dat nu mijn reactie 2 keer wordt gepubliceerd, net lukte het niet en verdween mijn reactie ergens in cyberspace;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb het boek ook maar opzij gelegd om mee te nemen op vakantie. Dus over 14 dagen gaat het gebeuren. Ben erg benieuwd. Heb er al veel over gelezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik krijg ht boek hoelijk a.s weekend als e-book. In de bieb waren al wachtenden voor me. Het e-book is ook gewoon geleend hoor...

    BeantwoordenVerwijderen