zondag 17 juni 2012

Eten

Sinds wij aan het consuminderen zijn, koken en bakken we veel meer zelf en het liefst zonder pakjes of voorgesneden producten.Wij hebben een broodmachine dus bakken we  een aantal keer per week zelf brood. Met ons gezin  is  het soms lastig om voldoende brood te bakken.  Benodigdheden kopen we altijd bij de molen, zodat er geen andere toevoegingen bij komen. Nadeel het is dan wel sneller oud.

Ook de oudste kinderen zijn dol op bakken en dan vooral in het weekend, ze maken dan bijvoorbeeld muffins, appelflappen of cake . Verder zijn onze favoriete recepten .italiaanse saus, caribische kip en nasi poeti.Maar ik ben ook dol op het maken van soep, tomatengroente soep is mijn favoriet, maar ook kippensoep en uiensoep maak ik graag ( helaas ben ik wel de enige die uiensoep graag lust samen met mijn moeder).
Eigenlijk eten we elke week wel 1x keer soep , het is makkelijk te maken , je zet een gezonde maaltijd op tafel ( met veel groente zonder dat één van de kinderen moppert) , je kan het de avond daarvoor al maken ( smaakt hij nog lekkerder) en er staat na het werk dan snel een gezonde maaltijd op tafel  met rauwkost en brood.

In ons gezin eten we wel vlees maar met mate en niet elke dag .We proberen biologisch te eten maar qua geld lukt dat niet altijd. We eten bijvoorbeeld wel altijd biologische aardappelen , ik heb ooit ergens gelezen dat je met name aardappelen beter biologisch kan eten . Dus daar ben ik ooit mee gestart, verder vlees ,yoghurt, kwark, eieren ( als onze kippen te weinig zelf leggen) en zo zorg ik ervoor dat de biologische producten zich langzaam uitbreiden. 

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuke blogjes schrijf je. Ik kan niet aanklikken dat ik je wil volgen dus ik heb je blog maar opgeslagen bij mijn favorieten, dan kan ik je toch bijhouden. Succes met consuminderen! Ook hier zijn we druk bezig...
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben nog niet superhandig met het toevoegen van nieuwe items maar je kan mij nu volgen.
      Ik lees jouw blog ook graag dus ik ga je ook volgen.

      Groetjes

      Annelieya

      Verwijderen