woensdag 20 juni 2012

Onze tuin vol eten

Wij hebben een stadstuin die is niet supergroot maar  hij staat vol met fruit en groente en kruiden.
Wij hebben 2 appelbomen die al vol zitten met miniappels op dit moment, een perenboom, 4 bramen ,een kersenboom ,vijgenboom en een grote druivenrank , aardbeienplanten en diversen rabarberstruiken.

Alle bomen/struiken staan al goed in het fruit , de enige die dit jaar even overslaat is de perenboom.
Maar van de andere struiken krijgen we later deze zomer en herfst een hoop fruit.
Daarnaast heb ik meterbakken gemaakt voor onze groente en heb ik ze ook al ingezaaid alleen heeft een grote duif waarschijnlijk daarna gezellig een aantal rijen zaden er weer uitgegeten ( nu ben ik net zo dol op mijn tuin als op dieren)  ik mis bijvoorbeeld   een deel van mijn tomatenplanten en de sla. Dus ik ben maar weer opnieuw begonnen met inzaaien van tomaten en sla.

Verder heb ik kruidenbakken staan met salie, rozemarijn, basilicum , oregano en bieslook.

Dus komt maar op met die oogst ,wij gaan er zeker van genieten !! En  we gaan er  van alles van maken, rabarbertaart ,appelmoes, compote,appeltaart ,jam maar ook gewoon lekker opeten.


1 opmerking:

  1. Als je zelf iets van 't gezaaide wil zien opkomen is een stukje fijn kippengaas erover te spannen vaak net genoeg, het gevogelte gaat dan elders zoeken.
    Suc6

    BeantwoordenVerwijderen