zaterdag 16 februari 2013

Daar ben ik weer

Goh, wat vloog de tijd deze week, druk met werk , druk met vrijwilligerswerk, overhoren van kinderen,volgen van een training en toen was de week in 1 keer voorbij en realiseerde ik mij dat ik deze week geen enkele blog had geschreven ( shame on me)

Omdat we deze maand vrij krap zitten, en de rekeningen van erfpacht e.d. er ook weer zijn binnen gekomen leven we zo zuinig mogelijk.Onze vakantie heb ik inmiddels volledig betaald ( ik heb elke maand een bedrag betaald waardoor ik het goed kon spreiden ), dus dat geeft een goed gevoel en daar hoef ik mij niet meer druk over te maken.De kinderen zijn al aan het aftellen, ze zijn zo blij dat ze nu een keer "echt"op vakantie gaan en verheugen zich er enorm op.

Zo zuinig mogelijk leven betekent , eten uit voorraad, kliekjes verzamelen van de week en daar nog 1 dag van eten. Ik combineer er dan nog wat extra rauwkost bij en dan zijn de maaltijden weer compleet. Verder hebben wij 2 grote ( hamster) voorraadkasten waar ik weer uit kan putten.De voorraad die daar in staat heb ik allemaal via aanbiedingen gekocht waardoor dat veel geld scheelt, denk aan koffie,wasmiddel, rijst,pasta, thee maar ook tandpasta, shampoo en douchefris. Lekkere dingen kopen wij weinig maar  ik heb wel wat lekkere dingen op voorraad liggen ( natuurlijk als aanbieding) en daar kan ik het weekend wat  van pakken.
We drinken thee ( manlief koffie en in het weekend een wijntje) water of melk en in het weekend krijgen de kinderen s'avonds een glaasje cola en chips ( als ze dat willen, de kleintjes natuurlijk vaak wel maar de grotere kinderen hebben daar niet altijd behoefte aan. Verder maak ik soms popcorn of rijstwafels met smeerkaas voor tussendoor.

Verder ben ik al druk in de weer en aan het experimenteren met het inzaaien van kruiden en tomaten.
Zondag ben ik met de kinderen aan de slag gegaan, ik heb nu  potten staan met ingezaaide  peterselie ,basilicum ,bieslook en peterselie. Ik heb voor de kinderen al een paar bonen gezaaid en die staan in hun kamers.Vast veel te vroeg maar ze zien nu wel hoe een boon naar plant gaat en ik heb aangegeven dat ze er zelf voor moeten zorgen. Daarnaast heb ik tomaten gezaaid en wil ik ook dit jaar mijn eigen tuinplanten zaaien, dus afrikaantjes ( goed ter bescherming van je groentetuin), viooltjes, Spaanse margrieten e.d.
Ik voelde vandaag trouwens de lente al, ik liep buiten met de hond en de vogels floten, de temperatuur was zacht en ik genoot LENTE................................Hij komt eraan.De moestuin is dit jaar heel belangrijk dus ik ben al bezig met het indelen van de meterbakken ,zodat ik weet waar alles gaat staan.

Ik wens jullie allemaal een fijne zaterdag.

Groetjes Annelieya


1 opmerking:

  1. nou nou bezig bijtje, heel vel succes met je zaigoed en ik heb de lente ook al gevoeld, als ie nou in mijn kop gaat zitten is het hek van de dam, energie !!! ik koop mijn groenteplantjes op een locale markt, scheelt me heel veel zaai en ompot werk, 15 cent per stuk ofzo, succes deze maand, vind het altijd weer heel knap van je, mijn voorraad is bijna op, nog maar 1 van de 5 lades in de diepvries zit vol, goed he? kwamen we mooi mee uit deze winter, geniet ervan , liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen