zaterdag 31 augustus 2013

Zo weer een nieuwe start

De zomervakantie zit erop, we gaan allemaal weer fris en fruitig aan de slag. Manlief werkte inmiddels alweer een week na onze vakantie maar nu gaan alle kinderen ook weer naar school. De zomervakantie was prima en we hebben veel activiteiten ondernomen en genoten ,maar nu gaat het gewone leven weer starten. Halen en brengen naar allerlei activiteiten , overhoren van huiswerk , opleiding volgen we hebben weer genoeg te doen Ik merk het ook alweer aan mijn mailbox die vult zich alweer met allerlei verzoeken en afspraken. Dus we gaan weer van start.

Zoals ik al heb geschreven in een eerdere blog deze maand, ik vind de start na de zomervakantie ook altijd ween een nieuw fris begin. De kasten zijn opgeruimd, de zolder weer een stuk leger ( we zijn er nog niet maar we zijn weer een eind op weg) de kinderkamers weer lekker schoon en overzichtelijk ingericht op naar het nieuwe schooljaar.

Ik breng vandaag nog de laatste tas weg naar de kringloopwinkel en de verkopen op MP gaan ook goed, ruim verder nog wat zaken op en dan zijn we er weer klaar voor.

Qua financiën staan we er voor ons doen rustig voor.. We hebben een bescheiden  buffer, we lossen onze krediet versnelt in ( en daarna start ik met de hypotheek) en kunnen onze rekeningen betalen( en daar zijn we erg blij mee) Grappig eigenlijk dat je echt blij kan worden als je alle rekeningen tijdig kan betalen, ik word daar nog steeds vrolijk van omdat ik het ook anders heb meegemaakt. Tegenwoordig zijn we dus in balans, het kan altijd beter en er liggen genoeg zaken op ons pad die het elk moment kunnen veranderen ( dubbele hypotheek, contractverlenging van manlief eind van het jaar ) maar ik heb de afgelopen jaren wel geleerd om vooral optimistisch te blijven , schouders er onder te houden en doorgaan....

Groetjes Annelieya



3 opmerkingen:

  1. Goed bezig!!Hopelijk lukt het jullie om deze goede route voort te zetten. En wat zou het mooi zijn als die dubbele hypotheek wegvalt...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt gelijk. Zorgen voor morgen verknoeien vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen