vrijdag 20 september 2013

Druk in de weer met de tuin

 Ik ben de laatste week tussen de bedrijven door flink in de weer met de tuin. Ik heb een paar planten nu verplaatst omdat er bij mij op diversen plekken in de tuin hortensia;s stonden.Die heb ik gezellig bij elkaar gezet, ik heb de bessenstruiken gesnoeid, de  kleine vijver verwijderd ( was nog van de vorige bewoner maar niet echt handig voor de kippen. Ben het kippenhok aan het soppen  en de ren aan het vergroten om klaar te maken voor een paar nieuwe kippen, er  komen er weer 2 of 3 bij.  Ik ben al aan het zoeken op Marktplaats . Ik heb trouwens geen dak boven de ren omdat ik grote kippen heb en die vliegen niet.

Ik probeer de nieuwe kippen dan ook weer snel handtam te maken dan lopen ze gewoon ook los in de tuin en als ik dan fluit komen ze weer aanlopen.Kippen zijn zulke gezellige dieren , ik ben er echt dol op ze.
Maar ik ben gek op alle dieren......

Ik wil ook nog wat aanpassingen maken met tegels vooral in de buurt van de schuur en het kippenhok , ik heb nu regelmatig dat ik al in mijn werkkleding sta (  pak) en dan nog moet glibberen naar het kippenhok en dat is niet handig. en ben dus ook daarvoor alweer druk bezig om op Marktplaats en goede partij stenen te vinden , meestal lukt dat wel  "gratis"Je  moet ze dan natuurlijk wel zelf ophalen en sjouwen. Maar dat is geen probleem. ik probeer in de tuin ook altijd heel low budget te werken.ik heb geen moderne nieuw aangelegde tuin ,maar meer een natuurtuin met een appelboom en druivenranken en allerlei andere fruitstruiken. Natuurlijk ook bloeiende planten , ik ben dol op Hortensia en seringen, lavendel e.d.. De tuin is voor stadse begrippen een prima maat.

Ik wens jullie een fijn weekend!
groetjes Annelieya



Geen opmerkingen:

Een reactie posten