woensdag 27 juni 2012

Gevoel van tekort

Vliegen ,haasten ,niets missen, rennen, plannen en  nog meer haasten, to do lijstjes,  carriere maken, vrijwilligerswerk, hulpouder, vrouw , moeder, dochter zijn.Vaak willen we alles en dan ook  alles nog perfect doen.  Supervrouw,supermoeder, superdochter ,superwerknemer.

Hierdoor hebben we teveel te doen in te weinig tijd en liggen we s'avonds vaak aan het einde van de dag uitgeput nog even op de bank voordat we naar bed gaan omdat we weer vroeg uit de veren moeten.

We willen gewoon teveel, hierdoor komen vaak de rustmomenten in het gedrang en branden we langzaam op. Dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn. Ik heb zelf energie voor 10 en ben ook een echte regeltante maar moet ook af en toe even bijtanken en bedenken waar ik sta en waar ik naar toe wil.

Het is juist belangrijk om te genieten van het leven en stil te staan bij de mooie dingen van het leven en daarnaast je niet teveel aan te trekken van van de mensen om je heen.

Hierbij wat punten die mij altijd goed helpen en energie geven

  • Genieten van de natuur
  • Opruimen ( geeft rust in mijn hoofd)
  • Lange wandeling met de hond te  maken
  • Klassieke muziek te luisteren  of juist keihard een nummer van  Armin van Buren :-)
  • Dansen
  • Even lekker terug te trekken op een stille plek ( best lastig met een groot gezin)
  • De agenda een paar dagen of weekend zo leeg mogelijk te houden
  • Lekker koken /tafelen met familie en vrienden
  • Prioriteiten stellen ( keuzes maken)
Als ik hier even mee aan de slag ben gegaan,  kan ik er weer een tijd tegenaan.



1 opmerking:

  1. Ik heb ongeveer net zo'n lijstje als jij. En ik doe niet mee aan wat je in de inleiding beschrijft. Daar pas ik dus voor!
    Wel zo rustig ;)

    PS: kun je woordverificatie uitzetten. Werpt een drempel op met reageren. Zonde!

    BeantwoordenVerwijderen