donderdag 27 december 2012

Nog strakker

Ik ben op dit moment bezig om een vaste lijst te maken voor de boodschappen, zodat ik  heel snel  een boodschappenlijst klaar heb. Ik maak normaal wekelijks een lijst maar heb hem nu in de computer gezet en kan hem zo uitdraaien en eventueel nog aanvullen. De komende periode wil ik aan boodschappen niet meer  uitgeven dan 65 euro per week en dat is toch een beetje een uitdaging. Daar zitten dan geen persoonlijke en geen huishoudelijke zaken bij ( die hamster ik gewoon als er een goede aanbieding is  voor 6 maanden vooruit).Alleen puur de boodschappen voor het dagelijkse eten. Ik merk toch dat hoewel het veel beter gaat als voorheen een paar onverwachte rekeningen toch 2 of 3 maanden extra last geven.Je kan het geld immers maar 1x uitgeven.

Ik ga daarom nog strakker mijn boodschappenlijst samenstellen ( en probeer ook nog op de aanbiedingen te letten en dan wat extra's in te slaan als het een product is wat ik gebruik) Ik wil wel lekker en gezond blijven eten dus ik doe geen concessies aan de kwaliteit van het eten. Ik koop mijn vlees ook alleen maar in de aanbieding ( wel graag biologisch) en gebruik daar slechts weinig van.

Verder wil ik zo min mogelijk uitgeven aan andere zaken dan kan ik nog wat extra's opzij zetten voor de vakantie.Dit jaar gaan we immers voor de eerste keer sinds 10 jaar echt op vakantie en daar  leg ik al een paar maanden geld voor opzij.Daarnaast ga ik vanaf maart ook al etenswaren apart leggen voor de vakantie. Ik ben namelijk niet van plan elke keer buiten de deur te eten, ik neem voor de eerste dagen in elk geval al wat mee omdat we in het weekend aankomen en dan niet gelijk een supermarkt tegenkomen. Ons huisje is voorzien van alle zaken die je graag wilt hebben, ook een wasmachine en droger dus kunnen we minder kleding meenemen. We moeten namelijk met ons grote gezin wel met bagage in onze auto  passen.We zijn gewend om dus altijd licht te reizen zonder veel ballast.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten