maandag 14 januari 2013

Halverwege

Gelukkig we zijn al halverwege, de meeste dozen zijn ingepakt. Wat ruimt zo'n verbouwing altijd gelijk weer lekker op. Daarnaast staat er weer een stapel voor de kringloopwinkel, ik heb weer even kritisch naar mijn boeken gekeken en toch weer een aantal boeken weg gedaan.( voor de verkoop op Bol waren ze niet geschikt) Alle muren zijn weer zo goed als nieuw en voorzien van een nieuwe laag verf. Ons huis is nu niet echt gezellig en overal staan spullen ( bah wat het ik daar een hekel aan) maar nog 4 dagen te gaan en dan ligt er weer een nieuwe vloer en kunnen we alles weer gaan inrichten. Dus ik ben blij als deze week voorbij is.

Deze week zijn we wel wat duurder uit met eten , dat heeft ermee te maken dat we niet kunnen koken en alleen iets snel even kunnen opwarmen. Dus gaan we er maar een beetje praktisch mee om en eten we iets meer makkelijk maar wel genoeg rauwkost, melk en fruit en dan komen we deze week wel goed door.

Deze week ga ik nog wel op pad voor een paar goede aanbiedingen.Het zal wel weer gaan aflopen want het is de 3e week. Vorige keer schreef ik al over het controleren van de kassabonnen , deze week overkwam het mij weer 2x . Omdat ik de bonnen goed nakijk en ongeveer weet wat ik moet betalen als ik ga afrekenen merk ik het snel genoeg. En omdat ik zo oplettend was scheelde het mij bij de Etos 12,70 ( bij 2 producten was de korting niet automatisch verrekend) en bij het Kruidvat moest de cassiere 2x opnieuw alles invoeren omdat ze eerst aangaf 8,55 en ik had 6 euro in mijn hand, toen gaf ik aan dat het niet goed kon zijn.Daarna werd het  6,55 en toen gaf ik weer aan dat het niet goed was. Eindelijk kwam het goede bedrag namelijk 5,40. Dus als je beide bedragen optelt had ik bijna 12,70 +3,15= 15,85 teveel betaald en dat is toch wel heel veel geld voor een paar boodschappen.


2 opmerkingen:

  1. n dat is dan toch heel snel verdient. Verbazingwekkend igenlijk hoeveel keer de bonnentjes niet kloppen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er vroeger nooit naar keek. Wat een geld heb ik dan nog wrschnlk te goed ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ook ik heb dat geregeld. Controleer nu steeds de bon. En als het veel boodschappen zijn kijk ik alleen of de aanbiedingen kloppen. Geregeld haal ik er fouten uit en idd vooral bij Kruid-vat.

    BeantwoordenVerwijderen