zondag 2 juni 2013

Geweldig het lijkt een mooie dag te worden

Vanmorgen vroeg werd ik waker met een prachtige zonnige blauwe lucht , wauw echt fijn.Ik ben net met de hond op pad geweest en het is lekker weer.De vogels fluiten gezellig en de wereld was nog lekker stil.Ik ga zo meteen in het dierenasiel hokken schoonmaken en dan ben ik rond 11:00 uur weer thuis.De kinderen zijn al plannen aan het maken om iets leuks vanmiddag te gaan doen. Ik heb aangegeven dat ze maar iets leuks moeten bedenken dat niets kost. Ik probeer ze elke keer zelf na te laten denken wat ze kunnen doen zonder geld. Een van de jongste kinderen noemt eerst altijd pretpark  ( ze is net op schoolreisjes geweest en dat is goed bevallen  :-))  of bioscoop maar daarna komen er na even nadenken ook andere voorstellen zoals spelletjesmiddag, fietsen door de polder en dan picknicken, naar de speeltuin. Ik denk dat we daar vanmiddag prima uitkomen en als het weer zo blijft gaan we lekker naar buiten.

Wast ze trouwens niet weten is dat ik c1000 zegels heb gespaard ( en ook van mijn moeder zegels heb gekregen) waardoor ik al goedkoop( 5,50 per persoon ) kaarten heb besteld voor een dag pretpark.
We nemen zelf eten mee en dan kopen we daar een ijsje en dan wordt dat een dag vol plezier.
Verder gaan we binnenkort kano varen met vrienden dus ook dat wordt erg gezellig als het weer mee zit.

Zo zie je dingen komen soms gewoon op je pad en het is de kunst om het een beetje te doseren. Ik weet niet trouwens of ik dit al had verteld.Een van mijn kinderen kwam laatst thuis in tranen , beste vriendje had aangegeven dat ons kind niet welkom was  op zijn feestje omdat vriendje ook niet was uitgenodigd. Ik vond dat zo verdrietig, het klopt inderdaad  maar dat was niet omdat we hem niet hadden uitgenodigd maar we hadden geen geld om een feestje te geven en hebben dus 1x overgeslagen .Ik vond dat wel heel confronterend en was er ook erg verdrietig van ,want je wilt je kinderen altijd het beste geven maar soms moet je keuzes maken.

Groetjes Annelieya
























3 opmerkingen:

  1. Wat moeilijk voor je zoontje en eigenlijk kinderachtig van de ouders van dat vriendje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Slim van je om de kids zelf wat te laten bedenken.
    Leuke extra te plannen uitjes ook.

    Ik zit hier ook te genieten van het mooie weer. Heerlijk buiten in het zonnetje met de i-pad. :-)

    Is het een idee trouwens om de ouders van het vriendje te bellen om uit te leggen dat er geen feestje was? Het zou jammer zijn als de vriendschap gelijk over is door zo'n suf misverstand. Of wist vriendje dat er geen feestje was? Dan zou het namelijk ronduit lomp

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg sneu van dat feestje, maar hoe 'best' is dat vriendje dan? Vind het erg raar dat je kind om die reden niet uitgenodigd is als het om het beste vriendje zou gaan.

    BeantwoordenVerwijderen