zondag 21 juli 2013

Wat een weer

We hebben lang naar de zon gesnakt, in het voorjaar was er weinig zon te zien maar nu is het stralend weer en ik lees net dat het nog wel enige dagen gaat aanhouden. Dat is erg fijn alleen naar mijn smaak is het iets te warm.

Ik ben zelf niet op z'n best als het zo heet is, ik ben normaal gesproken een bezig bij maar als het erg warm is beperk ik dat toch wat meer. In de vroege ochtend maak ik dan voordat ik naar mijn werk ga het huis aan kant en zorg dat alles netjes is. Na mijn werk word ik overvallen door de warmte en doe  ik zo weinig mogelijk, ik kook dan vaak  praktisch eten, eet dan graag salade of soep (  heb dat dan de vorige avond al klaar gemaakt) en ben blij als ik zie dat de temperatuur weer iets gaat dalen.Slapen lukt op dit moment ook niet zo goed omdat het  's avonds nog vrij warm is en onze slaapkamer op het zuiden ligt :-)

Ook onze huisdieren hebben last van de warmte, de kippen liggen in de schaduw, de hond beweegt zo min mogelijk en de poezen liggen lui in de vensterbank of buiten in de tuin. De kinderen hebben last van de warmte en ga pas einde van de dag naar de speeltuin. Ze vermaken zich verder met lezen en puzzels maken en lusten graag een ijsje.

Op mijn werk hebben we airconditioning en heb ik geen  last van de warmte maar zodra je naar buiten staat slaat de warmte gelijk toe en ik kijk ( niet) al uit naar het lopen van de krantenwijken met de kinderen deze week, dat wordt een hele uitdaging met die hitte en later deze week regen en bliksem.

Groetjes Annelieya




Geen opmerkingen:

Een reactie posten