zaterdag 30 juni 2012

Bijbaan

Vandaag ben ik alweer vroeg op, ik ga vandaag werken. Man zorgt vandaag voor de kinderen, halen  en brengen naar de clubjes en zorgt voor het huishouden .En ik ga aan de slag.

Ik heb de afgelopen jaren al regelmatig af en toe iets extra''s gedaan, nachtdiensten tijdens de kerst, post bezorgd, maar sinds ongeveer een jaar heb ik vast  leuk werk in het weekend dus daar ga ik altijd fluitend heen. De tijden zijn wisselend maar voor mij is dat prima.

In Amerika was het altijd al vrij gewoon om naast je normale baan een bijbaan te hebben, in Nederland zie en hoor je het inmiddels ook veel meer. En als het helpt om rond te komen  is dat  zeker een aanrader. Op dit moment zet ik het voorlopig weg op de spaarrekening zodat ik een goede buffer krijg voor grote uitgaven, die buffer heb ik lang niet gehad en ik heb pas sinds een paar maanden de ruimte om ook een buffer op te bouwen. Ik slaap daardoor beter en pieker minder dus dat geeft mij een hoop rust.



1 opmerking:

  1. Manlief heeft een aantal zaterdagen overgewerkt en dat levert ook extra geld op. Kunnen we goed gebruiken, maar ik zou niet willen dat ie vast een tweede baan had. Dat is juist mijn streven om dat niet nodig te hebben! Ondanks duur huis+auto. Ik vind dat hij ook thuis moet kunnen relaxen en er voor zijn zoon is. Dat is een voordeel aan zijn ploegendienst. Veel collega's werken halve dagen elders. Ook hij heeft het wel ooit overwogen. Tijdelijk vind ik anders dan dat ie dat dag in dag uit gaat doen. We zouden wennen aan die inkomsten en dan ben je ook van dat bijbaantje afhankelijk uiteindelijk ....
    Maar als je het leuk vindt, is het natuurlijk ook weer anders. Wel fijn in jullie situatie dat je deze mogelijkheid hebt.

    BeantwoordenVerwijderen