zaterdag 20 juli 2013

vakantiewerk en de uitslag van de give away!

Vanmorgen ging alweer vroeg de wekker, oudste kind heeft een vakantiebaantje en moet daardoor al om 04:30 uur op. Oudste kind rijdt met mijn broer mee en daar breng ik oudste kind of manlief dan even naar toe. Vandaag was het mijn beurt ( ik heb daar nooit zo'n moeite mee omdat ik een ochtendmens ben ) oudste kind heeft vandaag niet zo'n lange dag omdat het zaterdag is.Gisteren kreeg oudste kind  het eerste loon op de rekening en daar was kind erg blij mee. Oudste kind  werkt 3 weken ( dit is de 2e week) en gaat daarna genieten van de welverdiende vakantie.
Een paar weken geleden stond er een artikel in de krant over kinderen en bijbaantjes ( dat het niet goed voor kinderen is) Ik ben het daar niet mee eens , kinderen die een bijbaantje hebben leren beter met geld omgaan. Ze beseffen beter hoe lang je moet werken om iets te kunnen kopen en zijn daardoor zuiniger met hun geld is mijn ervaring. Natuurlijk verschilt dat per kind en geeft oudste kind het iets sneller uit dan 1 na oudste kind ( die echt heel goed kan sparen) maar beide kinderen ( die een bijbaan hebben) hebben meestal wel een doel om iets te sparen ( meestal iets groots) maar betalen er  bijvoorbeeld ook verjaardagscadeautjes van. De jongere kinderen doen regelmatig klusjes ( buiten de gewone zaken als kamer opruimen, stofzuigen  e.d) en krijgen daar wat voor.

Wat betreft de give away, bedankt voor alle felicitaties en aanmeldingen voor de give away. Ik heb een loting gehouden per boek en de volgende personen hebben gewonnen.
Voor het boek drukke gezinnen: Sylvia
Voor het boek:Checklist: Caroline
Gefeliciteerd , willen jullie beide even je adres naar mij mailen dan stuur ik het boek naar jullie toe
Mail mij even via:   annelieya@gmail.com

Groetjes Annelieya

1 opmerking:

  1. Inderdaad! Ik ben de afgelopen twee weken iedere ochtend 5.30 - 6.00 uur opgestaan om de kids naar hun vakantiebaantje te brengen. Onze zoon spaart voor een PS3 en was afgelopen vrijdag zo trots als een pauw toen hij z'n welverdiende loon kreeg!! Leuke werkgever en een leuke groep waarin ze gewerkt hebben. Ze leren dat ze hard moeten werken voor een relatief laag uurloon (wel een bonus gehad!). Ze leren hierdoor de waarde van geld kennen. Hij heeft nu genoeg geld gespaard voor een PS3 en zal er ook zuinig mee omgaan omdat hij de PS3 zelf betaald heeft. Vakantie en bijbaantjes zijn prima mits ze niet ten koste gaan van school/studie, sport of sociaal leven!!

    BeantwoordenVerwijderen